Projecten

Afstudeerproject

Niet alleen is mijn afstudeerproject beoordeeld met een 7.5, ook is het project genomineerd voor de Golden Dot Awards 2020! Helaas heb ik deze niet gewonnen, maar genomineerd zijn is ook al een hele eer.

Korte omschrijving eindproduct:
Open Dag aan Huis is een Virtual Reality-ervaring die bestaat uit een Tour, Proefles en uitdagende Escape Room die gebaseerd is op de kernvakken van onze opleiding CMD.

 

Toelichting op nominatie:
Waarom wil ik je nomineren? Omdat jouw product naadloos past in deze tijd en een aanmoediging verdient om doorontwikkeld te worden. Omdat je werk er grafisch gelikt en sexy uitziet. Omdat het voor iedereen duidelijk zal zijn dat virtual reality een grote rol gaat spelen in de ‘nieuwe’ samenleving. Omdat het onderwijs in het algemeen en op dit moment CMD in het bijzonder enorm veel voordeel kan halen uit jouw werk met betrekking tot de instroom en selectie van aspirant-studenten.

 

 

Opdrachtomschrijving:
Middelbare school leerlingen ervaren vaak keuzestress door te veel opleidingen en het gebrek aan tijd om alle open dagen te bezoeken. Bovendien hebben leerlingen vaak een vertekend beeld van een opleiding door de overdreven positieve benadering en het weglaten van informatie tijdens open dagen. Dit zorgt ervoor dat veel studenten vroegtijdig stoppen. Met mijn tijdbesparende concept krijgen leerlingen een goed beeld van de opleiding, waardoor de kans op vroegtijdige uitval wordt verkleind.

Eindresultaat:
Mijn concept bestaat uit een VR-ervaring waarbij de gebruikers de opleiding ontdekken door middel van een Tour, een Proefles en een Escape Room. Tijdens de Tour komt de gebruiker binnen in de Medialounge van de opleiding CMD en kan hier doorheen lopen en om zich heen kijken. De 3D omgeving is op schaal nagemaakt en hier lopen digitale studenten rond die in een video hun mening over een bepaald vak van CMD geven. Ook staan er deliverables van vakken die leerlingen laten zien wat van ze verwacht wordt tijdens de opleiding. Hierna neemt de gebruiker deel aan de Proefles. In deze les gaat de leraar in een opgenomen video dieper in op de kenmerkende vakken van CMD. Nadat de gebruiker meer kennis heeft opgedaan over de opleiding kan hij deze kennis meteen testen in de Escape Room. De gebruiker moet puzzels oplossen om te kunnen ontsnappen uit de Escape Room. Op basis van de prestaties krijgt de gebruiker een cijfer en kan de leerling beslissen of hij geïnteresseerd is in de opleiding.

The Greatest Investor

THE GREATEST INVESTOR is a turn-based strategic card game with the ultimate goal of building the most valuable wallet. The person with the highest-valued portfolio of assets can claim the title of The Greatest Investor. The players each take turns drawing an asset and an event card, whoever acquires the highest value in assets, best profiting from economic events, becomes The Greatest Investor ever. Although the game is easy to learn, that doesn’t necessarily mean becoming The Greatest Investor is simple. With each event card drawn by ANY player, your wallet of assets may be decimated. So, the longer you play, without going bankrupt, the higher the stakes. The game was created by Tom and Thomas. We think this game combines all you need to know about investing and a great deal of fun, and put together this Kickstarter campaign because we can’t build this without you. So if you’re into strategic games, beating your friends and making a shitload of money, please help us make this game a reality. In exchange for your support, we will send you the best investment of your lives,



-Tom & Thomas.

Bij de eerste kennismaking met Tom & Thomas gingen we natuurlijk samen het spel spelen. Ik heb nog de versie gespeeld waar alle kaartjes met plakband op speelkaarten waren bevestigd. Toen ik het spel eenmaal begon door te krijgen, zag ik hoe leuk dit spel kan zijn. The Greatest Investor is een mix van geluk en tactiek. Daarnaast leer je ook nog over hoe je kan investeren in het echte leven!

Dit is mijn grootste persoonlijke project tot nu toe. Eigenlijk moest ik alleen nieuw leven blazen in de iconen, maar na het laten zien van mijn animaties mocht ik die ook aanleveren voor de definitieve trailer. Tijdens het maken van de video en de iconen kreeg ik ook de verantwoordelijkheid voor het maken van de doos inclusief de karakters.

Na het maken van 60+ iconen, een animatie van bijna drie minuten, 3D renders en de karakters was het spel klaar voor de online lancering op Kickstarter.